Internetové srovnávače na pojištění vozidel sice propagují „rychlé sjednání“, ale skutečnost bývá trochu jiná.
Věděli jste například, že Vám ve srovnání nejsou vypsány všechny pojišťovny? Nabídky těch, co neuvidíte u sebe na monitoru, Vám operátor sdělí později telefonicky. To samo o sobě vyvrací propagované „rychlé sjednání online“ a mění online srovnávač spíše na dotazník.
Nejhorší však je, že většinou pravděpodobně neuvidíte reálnou cenu pojištění. Proč? Protože aplikace nenabízí online ověření bonusů od ČKP (Česká kancelář pojistitelů). To je při výpočtu ceny zásadní problém. Bez ověření bonusů nemůže být kalkulace správná. Uvidíte tak většinou pouze různé odhady ceny. U některých pojišťoven například uvidíte cenu, jako kdybyste měli plný bonus, i kdyby to nebyla pravda. Následně můžete být překvapeni, kolik budete ve skutečnosti platit.
Dále je také možné, že bez Vašeho vědomí bude cena snížena o specialní slevy. Tyto slevy mohou ale ve výsledku snížit kvalitu Vašeho pojištění a mít pro Vás dokonce i nepříjemné následky. Takovými slevami mohou být například sleva za jednoho řidiče (kdyby řídil někdo jiný než Vy, je nutné zaplatit vysokou spoluúčast) nebo sleva za územní platnost v ČR.
Je online sjednání opravdu vždy rychlejší?
V inzerovaných internetových srovnávačích je většinou zadávání údajů poměrně krátké a nemusíte jich zadávat příliš mnoho, což se může zdát jako úspora času, ale ve skutečnosti nejsou sbírány všechny údaje, které slouží k výpočtu ceny u některých pojišťoven.
Dalším problémem, na který můžete narazit při pokusu o sjednání pojištění v internetových srovnávačích, bývá, že Vám napřed zobrazí zkalkulované povinné ručení a až následně, při rozkliknutí vybrané pojišťovny, Vám nabídnou i cenu havarijního pojištění. Háček je však v tom, že levnější povinné ručení automaticky neznamená levnější havarijní pojištění. Tudíž i na první pohled dražší nabídka může být v kombinaci obou produktů výhodnější.
Opravdu víte, co si sjednáváte?
Když byste chtěli kalkulovat pouze samotné havarijní pojištění, tak se nezřídka kdy setkáte se situací, kdy jsou navzájem srovnávány naprosto neadekvátní produkty. Například produkt, který obsahuje pouze krytí při odcizení vozidla oproti produktu, který zahrnuje takzvané allrisk pojištění, tedy odcizení, živel, vandalismus i střet se zvěří. Případně bývá propagován produkt minihav, což je „osekané“ havarijní pojištění. Platíte tedy ve výsledku méně, ale nejste chráněni v takovém rozsahu, jako v případě běžného „allrisk“ havarijní pojištění.
Na závěr by bylo dobré také připomenout, že když Vás internetové prohlížeče nabádají, abyste si zvýšili spoluúčast, tak sice budete platit za pojištění méně, ale v případě nehody budete muset zaplatit více z vlastní kapsy. Doporučujeme proto spíše menší spoluúčast.
V Modul Servisu to vidíme jinak
V Modul Servisu nechceme ukazovat srovnání cen pojištění online, protože si myslíme, že to přináší zákazníkovi víc škody, než užitku. Raději volíme individuální přístup, kdy naši specialisté vyhodnotí Vaší poptávku a zašlou Vám kalkulaci obsahující přehledně produkty od devíti pojišťoven. Uvidíte, jak havarijní pojištění, tak povinné ručení, tak o kolik by zvýšily cenu případné doplňky.
Nyní Vám rovněž nabízíme, že nemusíte vyplňovat všechny údaje, ale stačí pouze vložit kopii Vašeho technického průkazu nebo současné smlouvy a tím si výrazně ušetřit Váš čas. O ostatní se již postarají specialisté v Modul Servisu.
Chápeme dokonce, že ne každému se zamlouvá telefonická komunikace, a tak s Vámi bez problémů můžeme komunikovat i emailem. Proto neváhejte a navštivte naše centrum online služeb, kde naleznete náš interaktivní dotazník pro sjednání pojištění Vašeho vozidla. Nebo přejděte přímo na dotazník.